Segregatory są bardzo popularnymi elementami wyposażenia biura służącymi do organizowania dokumentów. Znamy je wszyscy z praktyki, nie tylko biurowej, urzędowej, ale także z własnych domów i mieszkań, w których bardzo chętnie również je wykorzystujemy. Są one niezastąpione wtedy, gdy chcemy liczne dokumenty umieścić razem, uporządkować i posegregować. Jednak, aby dokumenty mogły być umieszczone w segregatorach, potrzebne są dwa rozwiązania. Albo umieszczamy je w przezroczystych plastikowych kopertach, tak zwanych koszulkach, wyposażonych w odpowiednie dziurki, dzięki którym można je nałożyć na klamry segregatora - albo też używane są przez nas dziurkacze, którymi wykonujemy dziurki w papierowych dokumentach, które następnie wstawiamy do segregatora. Dziurkacze mogą służyć do użytku zarówno biurowego, jak i domowego, w tym drugim przypadku są z reguły mniejsze i przeznaczone do mniej wyczerpującej pracy.